dilluns, 14 de desembre del 2009

ESPLUGUES...DECIDEIX? (5). EL PAPIOL VOTA PER LA INDEPENDÈNCIA

El Papiol ha estat l'únic municipi del Baix Llobregat que ha convocat una consulta popular sobre la independència el passat 13 de desembre. Aquests han estat els resultats:

De 3.280 persones que podien votar, han exercit el seu dret a vot 693, cosa que representa un percentatge de participació del 21,13%. D'aquests, un 90.75% ha votat afirmativament i un 6.94% han optat pel no.
El Papiol ja ha decidit...

diumenge, 13 de desembre del 2009

ESPLUGUES... DECIDEIX? (4) O... L'INICI D'UN SOMNI

En aquest diumenge plujós i fred hem pogut sentir la satisfacció d'un objectiu aconseguit. Hem pogut viure l'inici d'un somni.
Demà, els comentaristes de sempre, els contertulians de sempre, els mitjans de sempre, podran dir el que vulguin. Podran menysprear-nos una vegada més, si així ho volen.
Nosaltres, però, som aquí i, en paraules d'en Llach, tossudament alçats. Som vius i ben vius i, el que és més important, som en el camí adequat.
Avui ha estat la continuació d'un somni que s'havia iniciat un 13 de setembre a Arenys de Munt. Un somni que ha de continuar el propers mesos de febrer i d'abril.
Alguna cosa ha començat a moure's en aquest país de gent immobilitzada. Alguna cosa ha començat a créixer en aquest país de gent encongida. Alguna cosa ha començat a alçar-se en aquest país tan acostumat a acotar el cap.
Amics i amigues... El tren de la història està passant davant dels nostres atònits ulls. S'aturarà a Esplugues o deixarem que passi de llarg..?
Esplugues... decideix?


Fotografies d'aquest dia històric a Vilafranca del Penedès.

13 DE DESEMBRE

13 de desembre.
Un dia més en el camí cap a la independència.

dissabte, 12 de desembre del 2009

ESPLUGUES...DECIDEIX? (3)

Albert B. i R. ha escrit:

Els de Barcelona tindrem la sort de gaudir de la consulta el dia 25. Us deitjo molta sort a la gent d'Esplugues i ànims per a tirar-la endavant! Que es porti a terme una consulta en aquells municipis teòricament més contraris a l'independentisme afegeix un plus de dificultat i alhora de mèrit a qui ho tira endavant.

ESPLUGUES...DECIDEIX? (2)



Si nosaltres tenim la paraula, jo diria Sí a "Esplugues Decideix!", entesa com una plataforma adreçada l'exercici del dret nacional d'autodeterminació. I amb l'objectiu de treballar per superar els obstacles que presenta la convocatòria d'una Consulta sobre la Independència dels Països Catalans a Esplugues: cost econòmic, manca d'infrastructures, indiferència política, hostilitat institucional. Evidentment, el que no s'ha de fer mai és posar el carro davant dels bous. Ara, el que cal és DECIDIR SI ESPLUGUES DECIDEIX.

Jo decideixo que sí, i als condicionants abans dits, hauria d'afegir la meva disponibilitat limitada (seré a Esplugues per Nadal i Cap d'Any, però no de forma permanent fins passat el 10 de febrer). I ja em suposo que d'altres interessats tindran uns altres impediments. També no hem d'angoixar-nos amb la qüestió de la "data límit". El 25 d'abril que han dit a Barcelona o a Girona no és cap data límit. La data també l'hem de decidir nosaltres (i decidir si hi ha data, és clar), però només en la mesura que es faci una avaluació completa dels obstacles generals esmentats.